Články

Nejčastější dotazy ohledně krytí pojištění na COVID-19

1.6. 2020 4 komentáře Cestovní pojištění

Připravili jsme pro vás přehled nejčastějších dotazů, týkajících se krytí pojištění v souvislosti s COVID-19.

COVID aktuálně: Kam je možné cestovat – mapa zemí kam je možné cestovat bez nutnosti karantény při návratu nebo absolvování testů na COVID-19


Informace od pojišťovny AXA Assistance

Onemocnění COVID 19, resp. léčebné náklady na léčbu jsou kryty z cestovního pojištění za podmínky, že pojištěný vycestoval do destinace, kam MZV nevydalo nedoporučení cestovat. V takovém případě, by pojistné plnění v souvislosti s léčbou COVID19 mohlo být zamítnuto.

V případě, že klient onemocní v bezpečné zemi (označeny zeleně a oranžově), COVID pojištění kryje.

Dokonce jej pojišťovna kryje i v nebezpečné zemi (označena červeně nebo neoznačena nijak na tzv. semaforu), ale jen pokud tam klient jede pracovně nebo za jiným nezbytným účelem (pracovní cesta, ošetření/zákrok u lékaře, péče o člena rodiny v zahraničí, vyzvednutí člena rodiny v zahraničí, péče o dítě či rodinného příslušníka v zahraničí).

Pokud letecká společnost zruší let v souvislosti s koronavirem, mohu uplatnit škodu z pojištění zrušení cesty?
Zrušení letu není pojistnou událostí z pojištění storna. Nárok je třeba vznést na přepravci.

Vztahuje se pojištění storna na to, že nechci odcestovat z obavy nakažení koronavirem?
Pojištění storna se nevztahuje na případy, kdy byla cesta zrušena z důvodu epidemiologické situace v cílové zemi.

Pokud odcestuji a budu umístěn do technické karantény (tedy preventivní opatření, nikoliv zdravotní důvod), jak to bude s platností cestovního pojištění?
Je možné nad rámec znění pojistných podmínek prodloužit cestovní pojištění i ze zahraničí, resp. sjednat nové navazující cestovní pojištění.

Pokud se nakazím koronavirem, bude mi cestovní pojištění hradit léčebné výlohy a asistenční služby?
Ano, léčebné výlohy vč. nákladů na léčbu koronaviru budou kryty z cestovního pojištění.

Pokud MZV doporučí do dané oblasti necestovat, mohu uplatnit stornopoplatky v důsledku zrušení cesty?
Ne, tato situace není pojistnou událostí z pojištění storna.

Pokud si nyní objednávám zájezd na léto, sjednám si pojištění storna a oblast bude v době odjezdu uzavřená, mohu uplatnit stornopoplatky?
Ne, tato situace není pojistnou událostí z pojištění storna. V případě uzavřené oblasti je třeba nárok vznést na pořadateli zájezdu.

Pokud budu umístěn do technické karantény, mám nárok na zpoždění/zrušení letu, případně na jiná odškodnění?
V případě, kdy je klient v technické karanténě, nemůže reálně využít plánovaný let. Proto nárok na plnění ze zpoždění/zrušení tohoto letu nevzniká.

  • Technická karanténa = karanténa, kde je situace, kdy pojištěná osoba umístěna do karantény z preventivních důvodů (např. příjezd do destinace, návrat z destinace, kontakt s nakaženým) není předmětem krytí cestovního pojištění.
  • Zdravotní karanténa = situace, kdy je u pojištěného potvrzeno onemocnění COVID 19, jsou z cestovního pojištění kryta všechna rizika (léčebné výlohy, náklady na repatriaci, storno cesty)

Informace od pojišťovny UNIQA

V souvislosti se „semaforem“ budeme přistupovat následovně:

  • zelená kategorie – plníme standardně v plném rozsahu sjednaného cestovního pojištění
  • oranžová kategorie – plníme standardně v plném rozsahu sjednaného cestovního pojištění
  • červená kategorie – bereme jako země, kam je doporučeno necestovat, tudíž zde cestovní pojištění platit nebude
  • ostatní země – u zemí, které nejsou zařazeny v rámci kategorií se řídíme dle informací na stránkách MZV. Pokud na MZV bude označeno jako riziková oblast nebo doporučeno necestovat, cestovní pojištění zde nebude platné. V opačném případě je platné standardně.

Pro pojistné události jiného druhu (úraz, jiná diagnóza) platí cestovní pojištění v „červených“ zemích nebo regionech pouze v případě, kdy není vyhlášen obecný zákaz či obecné nedoporučení do dané země nebo oblasti z ČR cestovat podle www.mzv.cz. Je-li naopak vyhlášeno obecné nedoporučení, pojistnou ochranu UNIQA neposkytuje.

Informace od pojišťovny Slavia

  • zelená kategorie – plníme standardně v plném rozsahu sjednaného cestovního pojištění
  • oranžová kategorie – plníme standardně v plném rozsahu sjednaného cestovního pojištění
  • červená kategorie – bereme jako země, kam je doporučeno necestovat, tudíž zde cestovní pojištění platit nebude

Ve státech označených červenou barvou nebude onemocnění Covid-19 hrazeno. Všechna ostatní ošetření jsou platná, dle VPP. Pro tyto státy platí, že MZV do nich nedoporučuje cestovat.
Je tedy nutné pozorně sledovat webové stránky Ministerstva zahraničních věcí České republiky případně Ministerstva zdravotnictví České republiky, kde jsou uvedeno aktuální
rozdělení států a současně jsou zde uvedena doporučení a informace o vývoji situace nákazy COVID-19.

 

 

U nás je sjednání skutečně 100% on-line. Vyplníte údaje, zaplatíte, obdržíte dokumenty e-mailem (pojistnou smlouvu a kartičky pojištěných) a hotovo. Nebudeme vás obtěžovat po telefonu či vyplňovat s vámi smlouvu ručně, žádné chození na pobočku, žádné podepisování papírových dokumentů.

Pojištění.cz Fóra Nejčastější dotazy ohledně krytí pojištění na COVID-19

Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 3 vlákna odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #177835 Odpovědět
      Profilový obrázekJaroslav Benedík
      Host

      Dobrý den,
      pojedu do země (zelená na semaforu), která vyžaduje test COVID. Před odjezdem budu testován a budu bezpříznakový, ale pozitivní.
      Mám nárok na nějaké odškodnění?
      Děkuji
      Benedík

    • #177843 Odpovědět

      Dobrý den,
      pokud máte u cestovního pojištění sjednáno pojištění storna, pak je odpověď:

      Ano, v případě, kdy dojde k potvrzení diagnózy je pojištění stornovacích poplatků platné. (UNIQA pojišťovna, a.s.)

    • #178687 Odpovědět
      Profilový obrázekTereza
      Host

      Dobrý den,
      některé pojišťovny uvádějí, že kryjí onemocnění COVID i v nebezpečné zemi (na semaforu označena červeně), ale jen pokud tam klient jede pracovně nebo za jiným nezbytným účelem. Chtěla jsem se zeptat, zda lze za nezbytný účel považovat i studijní pobyt? Děkuji

    • #178705 Odpovědět

      Dobrý den,
      na vaši otázku jsme obdrželi tuto odpověď například od Uniqa pojišťovny, která je také v naší online nabídce:

      UNIQA pojišťovna k semaforu viz níže, platí pro všechny bez ohledu na typ cesty (pracovní, turistická, studijní apod.)

      Obecně platí, že UNIQA se bude řídit pravidelně aktualizovaným označením cílových zemí
      pobytu klientů s cestovním pojištěním UNIQA, a sice takto:

      ▪ na územích zelených a oranžových bude cestovní pojištění UNIQA platné v plném rozsahu,
      včetně krytí pro případné onemocnění koronavirem;

      ▪ státy označené červenou barvou, tedy státy rizikové a k cestování nevhodné, budou mít
      z cestovního pojištění UNIQA vyloučeno krytí pro potíže spojené s koronavirem, ať už
      jde o samotnou diagnózu zákazníka, anebo další potíže spojené například s karanténou,
      výlukou dopravy nebo uzavřením země apod.;

      ▪ pro pojistné události jiného druhu (úraz, jiná diagnóza) platí cestovní pojištění v
      „červených“ zemích nebo regionech pouze v případě, kdy není vyhlášen obecný zákaz
      či obecné nedoporučení do dané země nebo oblasti z ČR cestovat podle http://www.mzv.cz.
      Je-li naopak vyhlášeno obecné nedoporučení, pojistnou ochranu UNIQA neposkytuje.

      Současně platí, že cestující musí dodržovat všechna opatření a nařízení platná v daném
      státě. Doporučuje se rovněž, aby se před odjezdem do zahraničí informoval detailněji o
      poměrech a režimu v cílové zemi, nejlépe přes místně příslušný zastupitelský úřad ČR,
      popřípadě z podrobnějších informací na webu pro cestování, který provozuje Ministerstvo
      zahraničních věcí (dále i MZV) (www.mzv.cz), a to i v případě, kdy cestuje s cestovní
      kanceláří.

      Pojistná ochrana z cestovního pojištění UNIQA bude v plném rozsahu poskytnuta v případě,
      kdy je země pobytu turisty zařazena v ČR do „červené“ zóny až po sjednání smlouvy a jeho
      příjezdu na místo.

      V této situaci pokrývá pojištění jak léčebné výlohy spojené s onemocněním covid-19, tak
      případnou hospitalizaci, medikaci či repatriaci zpět do ČR. Pokud přitom (i zdravý) turista
      uvízne v místní karanténě (a neměl prokazatelně možnost se vrátit před uzavřením do ČR),
      prodlužuje se mu platnost cestovního pojištění na dobu karantény v plném rozsahu a
      bezplatně. V případě potíží se doporučuje vždy kontaktovat asistenční službu k pojištění a
      řídit se přesně jejími pokyny.

Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 3 vlákna odpovědí
Odpověď na téma: Nejčastější dotazy ohledně krytí pojištění na COVID-19
Informace o uživateli: