Články

Zavoláte na linku 1224 a jste za 6 vteřin spojeni

3.6. 2016 Žádné komentáře Havarijní pojištění, Povinné ručení

Také voláte v případě nehody nejprve domů nebo osobě blízké ?

Podle průzkumu Linky pomoci řidičům 1224 mezi tisícovkou motoristů se ukázalo, že namísto orgánům záchranného systému volá 27 % z nich nejprve domů. I v případě závažného zranění volalo 13 % motoristů nejprve domů než záchrannou službu. Přestože by motoristé také záhy po nehodě volali asistenční společnost, v praxi dříve vyplňují záznam o nehodě či pořizují fotografie z místa incidentu, čímž mohou zdržet odstranění překážky na silnici a ohrozit tak ostatní účastníky silničního provozu.

Řidiči nevědomě ohrožují silniční provoz

Problematické je také chování řidičů v případě zajištění místa nehody. Motoristé sice vědí, že je také nutné zajistit odstranění překážejícího nepojízdného vozidla, ale asistenční společnosti pojišťovny velmi často volají až v posledním kroku. Podle výsledků průzkumu pořizují nejdříve záznam o dopravní nehodě a fotografie pro pojišťovnu, místo aby přivolali asistenci.

  • až 10 % řidičů zapomene u dopravní nehody obléknout reflexní vestu, čímž mohou ohrozit i své zdraví
  • každý třináctý řidič nepořídí fotografie místa nehody, čímž zkomplikuje vyřízení pojistné události
  • každý osmý řidič nevozí ve vozidle formulář záznamu o dopravní nehodě

Když se dovoláte na číslo 1224, odbaví hovor operátor call centra, který zjistí pojišťovnu, kde máte mají uzavřené povinné ručení. Pokud si volající pojišťovnu nevybaví, operátor si ji sám zjistí podle RZ auta. Následně volajícího operátor přepojí na smluvní asistenční společnost pojišťovny, která na místo vyšle vůz a zařídí na místě opravu nebo odtažení vozidla.

 

Jak postupovat při dopravní nehodě  (než přejdete k detailnějšímu řešení situace a budete potřebovat zajistit  pro pojišťovnu podklady pro nahlášení dopravní nehody )

Zajištění bezpečnosti na místě nehody

  • Zajištění vozidla proti pohybu – otočit klíček do neutrální polohy
  • Rozsvícení výstražných světel
  • Obléknutí reflexní vesty
  • Pokud možno nevystupovat směrem do vozovky
  • Výstražný trojúhelník (na silnici 50 metrů od vozidla, na dálnici 100 metrů od vozidla)
  • V případě nutnosti manipulace s vozidly označit jejich polohu na silnici, pořídit fotografie
  • Zhodnocení rozsahu nehody
  • Zjištění stavu účastníků nehody

V případě potřeby volat Integrovaný záchranný systém (IZS) 112, uvést:

  • Místo nehody
  • Charakter nehody
  • Počet a stav zraněných
  • Své jméno a zpětné spojení

Základní ošetření poraněných

  • Kontrola základních životních funkcí
  • Poskytnutí první pomoci

Vyproštění zraněných a transport do bezpečí (nejlépe za svodidla mimo vozovku)

  • Vyprošťovat zraněné pouze pokud jim hrozí další nebezpečí, jinak to zajistí IZS

V případě nepojízdnosti havarovaného vozidla volat linku 1224 kvůli odtahu

Vzájemná legitimace s ostatními účastníky i svědky nehody

Vyplnění záznamu o dopravní nehodě a dokumentace škody, pokud k nehodě není volána policie

 

Uvedeno dle zprávy Česká kanceláře pojistitelů

Pojištění.cz Fóra Zavoláte na linku 1224 a jste za 6 vteřin spojeni

Zvolené téma neobsahuje zatím žádnou odpověď. Do diskuze (1 hlas) se naposledy zapojil uživatel Pojištění.cz Pojištění.cz a poslední změna proběhla před 1 rok, 2 měsíců.

Odpovědět: Zavoláte na linku 1224 a jste za 6 vteřin spojeni
Informace o Vás: