Povinné ručení online

Povinné ručení pro skútry a mopedy

Vzhledem k hustému provozu ve větších městech se tento prostředek stává velice oblíbený. Se skútrem jakož i motorkou máte výhody při dopravní zácpě i při frontách na křižovatkách s světelnou signalizací. 

Zákon při předjíždění stojící kolony motorkářem nijak přesně nedefinuje co je povolené a co zakázané. Dle dopravních policistů je na posouzení situace, zda je dostatek místa a nedochází k ohrožení ostatních účastníků provozu. Pokud předjíždí stojící vozidlo dle pravidel silničního provozu, tak může, ale musí se zařadit bezpečně před automobily. Tímto manévrem nijak řidič skútru neporušuje zákon. (informace z deníku MF Dnes)

Povinné ručení

Každý skútr a moped samozřejmě musí mít uzavřené povinné ručení, abyste s nimi mohli na veřejné komunikace. Takové pojištění stojí již od 500 Kč ročně (záleží zejména na stavu vašeho bonusu/malusu).

Pojištění lze sjednat s okamžitou platností – po provedení on-line platby. Obratem e-mailem obdržíte pojistnou smlouvu a dočasnou zelenou kartu. Kartu si vytisknete a můžete hned vyrazit na silnice. Originál zelené karty s roční platností obdržíte následně poštou přímo od pojišťovny.

Nabízíme následující produkty:

Skútr a moped

Provedení můžete rozlišovat dle pohonu, objemu motoru,  výkonu spalovacího motoru, výkonu elektro pohonu, určení použití atd. Skútr patří do speciální kategorie motocyklů, kam patří i mopedy.

Skútr bývá vybaven malými koly a kapotáží s podlážkou, dnes díky výrobcům designových skútrů máme i bez podlážky a nepřímo se podobají běžnému motocyklu vyšší kategorie. Před sedadlem bývá volný prostor pro snadnější nastupování. Zpravidla bývá s automatickou převodovkou a automatickou spojkou. Hodí se spíše na krátké vzdálenosti. Obvykle mívají maloobjemové motory o obsahu 50 cm3, v ČR jsou nová pravidla povolující řidičský průkaz nižší skupiny i do 125 cm3, uvádíme podrobnosti níže ve článku.

Moped neboli „motocykl s pedály“. Je charakterizován motorem o malém objemu s úzkou konstrukcí podobné běžnému mohutnějšímu kolu a pedály místo stupaček. Jedná se již spíše o historické kusy. Vzhledem k velkému nárůstu elektrokol již tento druh motocyklu asi neseženete jako nový.

Základní rozdělení skútrů:

  • spalovací motor o různém objemu, nejčastěji 50 až 125 cm3
  • elektrický motor, regulátor či invertér pro střídavé napětí, energii potřebnou k pohybu zajišťuje baterie

Zajímavosti pro budoucí i stávající majitele skútrů

  • Plánujete-li nákup skútru a obáváte se stability, pak je to možnost si pořídit tříkolový skútr. Majitel očekávává možnost vyšší stability a také očekává jiné (lepší) jízdní vlastnosti v zatáčkách díky v předu konstrukci dvou vedle sebe upevněných kol.
  • Existují skútry se spalovacím motorem, které mají výhradně elektrické startování. Znamená to, pokud by se baterie vybila, nebo došlo k nějaké závadě na baterii, nemáte možnost skútr nijak jinak nastartovat. Ze zkušenosti se nemusíte takového řešení obávat, systémy bývají bezproblémové. Pokud přeci jenom chcete mít zálohu, pak je řešení skútr včetně startovací páky.
  • Elektrické skútry je možné dnes vidět více než bývalo obvyklé, dokonce Městská policie je používá pro své strážníky ve velkých městech. Tyto skútry se vyznačují úplně jiným druhem jízdních vlastností. Pokud uvažujete o nákupu elektrického skútru, je dobré si jej vyzkoušet, možná budete překvapeni jak je tento druh pohonu jiný. Pro někoho příjemně svižný, tichý, pro někoho, kdo má zkušenosti s spalovacím motorem, neakceptovatelný a nezvyklý.
  • Označení skútrů se někdy rozděluje na Maxi a City. Provedení odpovídá i názvu. Maxi větší na delší trasy, City menší do městského provozu.
  • Homologace, ta by měla být samozřejmostí, pokud tedy budete používat skútr na veřejné komunikaci. Bezpečnostní testy a osvědčení bývá součástí dokumentů při nákupu u prodejců. Pokud si skútr objednáváte třeba z Číny, pak se informujte, zda je homologovaný pro provoz na pozemních komunikacích v EU.

Jaký řidičský průkaz?

  • Základní skupina AM – Se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW, s konstrukční rychlostí do 45 km/h . Lze získat řidičák od 15 let, žadatel do 18 let potřebuje písemný souhlas zákonného zástupce. Pokud vlastníte řidičské oprávnění skupiny B, C nebo D, platí současně i pro skupinu AM. Moderní a často nabízená v autosalonech „micro auta“ pro patnáctileté s hmotností do 350 kg a rychlostí omezenou na 45 km/h je možné také řídit s tímto oprávněním.
  • Skupina A1 – lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu do 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti do 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3. Možné od 16 let, skupina A1 je nadřazena základní skupině AM.
  • Skupina A2 – motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru do 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti do 0,2 kW/kg, které nejsou upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Možné od 18 let
  • Skupina A – Pro motorky celkově je skupina A, vztahuje se na všechny druhy jednostopých vozidel. Uděluje se od dovršených 24 let, pokud daný řidič alespoň dva roky držitel řidičského oprávnění A2, lze od 20 let.
  • Skupina B – uvedené skupiny s písmenem A se primárně týkají řízení motocyklů. Některé druhy motocyklů lze řídit i s řidičským oprávněním B, které je pro auta. Řidičské oprávnění kategorie B opravňuje k řízení vozidel zařazených do skupiny A1, výhradně pokud mají automatickou převodovku. + vozidla spadající do kategorie AM, motocykly A1 s automatem (skútr do 125 cm3 nejvíce 11 kW)

Co s sebou na cestu?

  • Skútr – reflexní vestu, moto lékárničku od 1. října 2018 s výbavou : hotový obvaz s 1 polštářkem, hotový obvaz se 2 polštářky, obinadlo škrtící pryžové, rukavice pryžové (latexové), nůžky.
  • Mopedy mají stejnou povinnou výbavu jako ostatní motocykly s rozdílem, že v mopedu nemusíte vozit lékárničku

Povinná výbava motocyklu od 1.10.2018

U nás je sjednání skutečně 100% on-line. Vyplníte údaje, zaplatíte, obdržíte dokumenty e-mailem a hotovo. Nebudeme vás obtěžovat po telefonu či vyplňovat s vámi smlouvu ručně, žádné podepisování papírových dokumentů, žádné chození na pobočku, žádná fyzická kontrola stavu vozidla.