Spočítejte si cenu úrazového pojištění v naší on-line kalkulačce. Ušetřete!

Sváteční sportovci, pozor!

Covidová kilečka navíc po zimě trápí nejednoho z nás. Sportovat se dá omezeně, zejména venku, takže hurá na to. A nyní prosím o pozornost zejména takové ty „nárazové“ či chcete-li občasné sportovce, Jsou to zejména ti z nás, kteří tráví mnoho času odpočinkem na gauči, a když pak po delší době skočí na váhu a nestačí se divit, kde že se najednou a z ničeho nic vzalo tolik kilogramů navíc, rozhodnou se s nimi „jednou pro vždy“ ( rozuměj: na chvíli) zatočit. A to se pak dějí věci…

V teplákovce v devasátek se pustí do zdolávání výzev v podobě běhu či jízdy na kole. A často jsou nebezpeční nejen okolí, ale i sobě. Ostatně, co může být složitého na tom, jít si po letech zaběhat do parku nebo oprášit staré kolo a vyrazit na výlet po okolí…, že? Nemluvě o zaručené dietě, která přece pomohla sousedce zbavit se pneumatiky v pase 😉

Žádné diety zde řešit nebudeme, pouze vězte, že alkohol nedoporučuje žádná z nich (bohužel). Raději si napišme pár zásad bezpečného sportování pro nesportovce.

Nejdůležitější a zcela zásadní věcí je v tomto případě TRPĚLIVOST. Ostatně 10kg taky nepřiberete za jediný den, tak nelze očekávat, že když si půjdete jednou zaběhat, vejdete se opět do starých džín. Spíš budete mazat bolavá kolena a litovat, že jste to vzali „moc hopem“.

Další veledůležitý fakt je, že musíte naprosto reálně ODHADNOUT SVÉ MOŽNOSTI. Je sice super, že na základce jste patřili při běhu mezi nejrychlejší, ale to Vám bylo 14 a vážili jste necelých 50kg. Dneska je Vám o mnoho let víc a váha asi taky bude ukazovat úplně jiné číslo… A jestli jste se sportu věnovali asi tak, jako učení japonštiny, tak nelze očekávat, že vám bůh ví jak skvěle půjde. Proto si na začátku dávejte spíš menší, ale reálné cíle, které budete snadno plnit a tím budete motivováni pro další dny. Spousta nadšenců to první den „přepálí“ a pak litují, že se do sportu vůbec pustili, a že by bylo mnohem moudřejší setrvat na gauči. Na to pozor.
A co třeba si zkusit svoje úspěchy zapisovat? Ze začátku nic moc (dneska 5km, dnes jenom 3,5km…), ale po měsíci je z toho 100km a to už se počítá moc hezky a přísahám, že i kil bude o něco méně a hlavně se budete cítit parádně.

Třetím poměrně zásadním bodem, pro dobré výsledky do budoucna, by mělo být KVALITNÍ VYBAVENÍ. Nemám tím na mysli běžecké boty pro mistry světa, ale v plátěnkách z tržnice to prostě nebude žádná sláva. Kvalitní boty, které budou dobře tlumit nárazy, jsou základem (nejen pro běh, ale třeba i obyčejnou chůzi, která je v začátku naprosto dostačující). Milovanou teplákovku z devadesátek si klidně nechte, retro je opět v kursu, ale funkční sportovní oblečení je, co si budeme povídat, mnohem pohodlnější a prostě opravdu funkční – ale na to časem sami přijdete 🙂
A pro občasné cyklisty připomínám, že i kolo má svojí „dobu spotřeby“ a ukrajina po dědečkovi je jednak zatraceně nepohodlná a nejspíš už na ní ani neseženete náhradní díly, kdyby se, čistě náhodou, porouchala. A u každého kola jsou zcela zásadní funkční brzdy. Možná to zní až hloupě, ale opravdu si překontrolujte, případně si nechejte zkontrolovat v cykloservisu, svoje brzdy. Ne všude jsou jen rovinky a pokud se budete řítit z kopce, tak podrážkami kolo prostě neubrzdíte, to spíš skončíte někde ve strouze (v tom lepším případě…) a nebo ve stromě (to už Vám pak asi bude jedno). Další parádní vychytávkou je helma. Nejde o žádnou frajeřinku, hlavu máte jenom jednu, nová bohužel po úraze nenaroste a představte si, jaké je to upadnout na beton pouze hlavou a nebo v helmě – ten rozdíl může být i fatální.

 

 

Další – ne úplně nezbytnou věcí by mohlo být ÚRAZOVÉ POJIŠTĚNÍ – ať už si tu přihřejeme naši polívčičku. Nikdo ho mít nemusí, povinné není… Ale na druhou stranu, stát se může cokoliv, zejména amatérským nadšencům, kteří se budou snažit vyrovnat profíkům. Nehoda není náhoda (věčné, ale pravdivé klišé) a úraz, který si vyžádá několikatýdenní léčbu, to už je pořádný zásah do rodinného rozpočtu. Tak se mrkněte, jaké možnosti nabízíme a zjistíte, že i za pár stovek můžete mít tisícové a desetitisícové jistoty. A mimochodem, úrazovka existuje například i jednodenní (třeba když se Vám zachce se přihlásit na nějaký maraton a v půli odpadnete…) – přidávám pár ukázek, jaké jsou možnosti a co to vlastně stojí. A ještě super zpráva na závěr: dětičky mají 50% slevu!!!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Diskuzní fórum

Přejít do diskuzního fóra 

Aktuality a informace

U nás je sjednání skutečně 100% on-line. Vyplníte údaje, zaplatíte, obdržíte dokumenty e-mailem a hotovo. Nebudeme vás obtěžovat po telefonu či vyplňovat s vámi smlouvu ručně, žádné podepisování papírových dokumentů, žádné chození na pobočku.