Odpověď na téma: ZFP Akademie

#1690
Juraj
Host

Více na http://blisty.cz/art/61327.html

V závěrečných titulcích jsem se dočetl, že pořad nevyrobila sama ČT, ale pro ČT ho vyrobila firma K.A.Production.

Zašťoural jsem trochu víc a vykulil oči. Sponzorem cyklu je firma ZFP akademie a.s., která se zabývá poradenstvím v oblasti spoření a pojištění!

Šéf K.A. Produciton, Karel Arbes, sám přiznává osobní vztahy s Vladimírem Poliakem, zakladatelem ZFPA.

Firma ZFPA je kontroverzní. Školí finanční poradce na základě tzv. Multi-Level Marketingu. Poradcem se tak může stát kdokoliv po absolvování víkendového kurzu. Jak varuje tisk, výsledkem je tak mimořádně nízká kvalita poradenství.

Přes špatnou pověst vykazovala ZFPA v minulých letech miliardové obraty, největší ze všech podobných firem v ČR.

K.A. Production spolupracuje také s patrně největší českou PR agenturou AMI Communications. Pohled na případové studie této agentury ukazuje, že se často jedná o „vzdělávací“ pořady, které mísí užitečné informace s propagací zájmů klienta. Výsledkem je smazání hranice mezi objektivní publicistikou a reklamní kampaní.

Nemám pochyby, že cyklus Suma sumárum přináší divákům užitečné informace a může finanční gramotnost zvyšovat. Stejně tak je nepochybné, že přinejmenším díl pojednávající o odchodu do důchodu, přináší polopravdy a emoční manipulaci (strašení), které pomáhají prodávat penzijní finanční produkty. Nejvtipnější na tom je, že ČT za takový typ reklamy platí, místo aby za ni zaplaceno dostala.

Cyklus Suma sumárum zaštiťují známé osobnosti z oblasti ekonomie, jako je např. prof. Jan Švejnar. Vědí tyto osobnosti, kdo cyklus sponzoruje?