Články

Technická závada auta, volejte asistenční službu

18.1. 2018 Žádné komentáře Havarijní pojištění, Povinné ručení

Píchlá pneumatika, zabouchnuté či ztracené klíčky od vozidla, prázdná nádrž nebo třeba vybitá baterie. Snad každého řidiče dříve či později potkají na cestách nečekané trable. Ať už je způsobí technická závada, chyba řidiče nebo vnější vlivy. Mnozí z nich však stále neví, jak se v takové situaci nejlépe zachovat. Obraťte se v první řadě na asistenční službu své pojišťovny.

Řada řidičů si stále neuvědomuje, že asistenční služby jsou dnes v základní podobě téměř vždy součástí povinného ručení i havarijního pojištění. Právě na číslo asistenční služby by se řidiči měli při problémech na cestách obrátit nejdříve. A to nejenom v případě nehody, ale také technické závady. Je ale důležité uvědomit si, že rozsah služeb, které může řidič v rámci asistence čerpat, se liší podle pojišťovny, a to včetně pojistných limitů.

Základní podoba asistenčních služeb u pojišťoven většinou zahrnuje:

  • dovoz pohonných hmot, pokud vám dojde palivo
  • nastartování vozidla pomocí startovacích kabelů
  • výměnu a opravu pneumatiky
  • také tzv. silniční službu. Tu využijí řidiči v případě, že potřebují vykonat na svém vozidle opravy. Standardně služba zahrnuje příjezd technika, odstranění závady a zprovoznění vozidla.

Když vás na silnici potká problém, kontaktování asistenčních služeb by mělo být prvním krokem, který učiníte, nejlépe volat linku dostupnou řidičům 24 hodin denně na telefonním čísle 1220

 

 

Doporučení od Slavia pojišťovny

Jaký rozsah asistenčních služeb zvolit?

Chystáte-li se v blízké době uzavřít povinné ručení nebo havarijní pojištění, zamyslete se nejdříve nad tím, jak často vozidlo využíváte a tomu výběr asistenčních služeb přizpůsobte.

  • jezdíte-li často nebo máte-li poruchové auto, je na místě zvolit širší rozsah asistence
  • nejezdíte jen po městě, ale nacestujete během týdne či měsíce stovky kilometrů, je na místě také zvolit širší rozsah asistence
  • jste víkendový nebo příležitostný řidič, pak vám bude zcela stačit základní rozsah pojištění

Zatímco základní nabídka asistenčních služeb je přizpůsobena tak, aby řešila nejčastější a nejakutnější problémy, v nadstandardní podobě můžete čekat rozsáhlejší servis.

Nadstandardní asistence

Často zahrnuje právě také:

  • pomoc při opravě na místě
  • odtah vozidla do servisu či na vámi určené místo
  • úhradu cestovného
  • zapůjčení náhradního vozidla
  • vyslání náhradního řidiče
  • zajištění náhradního ubytování

Řidičům se pak cestuje s větším klidem a ví, že když už problém nastane, bude o ně postaráno.

Širší rozsah služeb se bude hodit třeba v případě, když se vydáte s rodinou na dovolenou a po cestě se vám auto porouchá. Přivolaná asistence zjistí, že auto není možné na místě opravit, a doporučí odtah. S nadstandardními službami bude postaráno nejenom o odtah vozidla do servisu nebo místa bydliště, ale většinou můžete také využít možnosti ubytování pro celou posádku a zapůjčení náhradního vozidla. Situace, která by vám mohla pokazit začátek rodinné dovolené, je tak zachráněna,“ dle zkušeností Slavia pojišťovny.

Trable na cestách v zahraničí?

Nadstandardní asistenční služby ocení řidiči také v zahraničí. V případě nepříjemné situace musí počítat s tím, že služby v základní podobě stačit nebudou, a to nejenom z hlediska služeb, ale také limitů. Pokud se vám za hranicemi porouchá auto a budete potřebovat odtažení, asistenční služby mohou zahrnovat odtah vozidla na určené místo, ale 2 000 korun na takový úkon stačit nebudou a vy tak budete doplácet.

Repatriace neopravitelného auta se může vyšplhat do astronomických částek, protože asistenční služby si účtují v průměru 15-20 Kč za kilometr za cestu tam a zpět. Z Chorvatska vás tak odtah může vyjít i na 20 000 Kč,“ Nepříjemná situace vznikne, i pokud je nutné vyproštění vozidla. „I pro takové případy je potřeba všímat si nastavených limitů a počítat s tím, že když budeme mít jen základní asistenční služby, budeme hodně doplácet. Klientům, kteří často cestují nejenom po ČR, ale i do zahraničí proto doporučujeme naše asistenční služby Premium, u kterých je repatriace a vyproštění vozidla zcela bez limitu. Vozidla také odtáhneme kamkoliv do 200 kilometrů, podle potřeb řidiče,“ doplňují ze Slavia pojišťovny.