Můj názor je, že to není jen o určité firmě, ale o jednotlivcích. Nedostatečně a krátce vyškolený poradce dovede nasekat v návrzích smluv spousty chyb a jak již bylo uvedeno v příspěvcích výše, produktům jako takovým vůbec nerozumí. Ono popravdě, od takového třeba bývalého dělníka, který pracoval 20 let u pásu nemůžete čekat, že bude v tomto oboru během 2 měsíců pracovat naprosto samostatně a bezchybně… Spousta lidí si to ale myslí a vznikají s tím problémy spojené. Bohužel v naší zemi existují tzv. insurance broker mills, které chrlí jednoho poradce za druhým jak na běžícím pásu. Nebudu psát které konkrétně, názvy si jistě doplníte sami. (Jen pro malou nápovědu: většinou mají pouze 3 písmena) 😉
Jsem rozhodně pro zvýšení poplatků za registraci pojišťovacího poradce a součastným zpřísněním zkoušek u ČNB (dnešní stav je spíše pro legraci) – tím by se snad měl trh částečně pročistit od takovýchto "zmetků" (nic osobního v tom prosím nehledejte, jen mne teď nenapadlo lepší přirovnání). Vůbec se veřejnosti nedivím, že je na pojišťovací poradce vesměs naštvaná a přirovnává je pouze k šizuňkům, protože v mnoha přpadech je to spíše pouze sjednatel/obchodní zástupce, který sjednává smlouvy (a zapisuje si tak body za uhnané duše), nikoliv kvalitní poradce. Není to jenom o sjednání smlouvy a hotovo – následuje klientský servis, vážení. Ten je mnohem důležitější, než samotné sjednání smlouvy! Kvalitní poradce se může pyšnit pozitivníma referencema svých klientů a třeba i tím, že ho sami oslovují neznámí lidé s žádostí o radu v oblasti pojištění či financí.
Milí "poradci", zeptejte se jakou máte stronovost Vašich smluv? Pokud pod 10% ročně, tak Vám gratuluji a zřejmě děláte svojí práci dobře a svědomitě, pokud je vyšší – zeptejte se sami sebe, co by mohlo být příčinou…
PS: Pro rýpaly, ano pracuji jako pojišťovací poradce již delší dobu a nemyslím si, že je důležité zveřejňovat zde pro kterou firmu – jak jsem již psal: Je to jen o jednotlivcích…