Odpověď na téma: ZFP Akademie

#1660
Juraj
Host

ZAČÁTEK KAUZY PŘED DVĚMA ROKY
Celý spor začal na Slovensku v roce 2006. Na jaře toho roku AXA, tehdy ještě Winterthur, zjistila, že jí odcházejí tisíce klientů, které do pojišťovny přivedla firma ZFP, respektive její zprostředkovatelé. V roce 2005 pracovalo pro ZFP zhruba šestnáct tisíc zprostředkovatelů. Po některých nyní AXA chce nazpět provize za klienty, které o rok později ZFP přesvědčila, aby šli do Aegonu.

„Pokud jde o přestup klientů, chceme zdůraznit, že je to právo každého klienta a že je jen jeho věcí, zda je využije, nebo nevyužije. Současně však chceme poukázat i na to, že společnost AXA údajně na přestupech klientů získala více, než ztratila,“ píše se v prohlášení společnosti ZFP.

Dalším problémem je, že mnozí, dnes už bývalí agenti-zprostředkovatelé ZFP okamžitě poté, co od firmy AXA dostali výzvu k vrácení provizí, uvedli, že je od ZFP nikdy nedostali. Po některých přitom AXA žádá i statisícové částky, protože jejich jméno je na smlouvě u klientů, kteří odešli ke konkurenci tím způsobem, že porušili smlouvu.

Vyděšení makléři proto okamžitě kontaktovali vedení ZFP, aby si spor s Francouzi vyřešilo samo. Vedení ZFP se navíc snažilo spolupracovníky své obchodní sítě uklidnit výzvou, kterou má týdeník EURO k dispozici. V ní předseda představenstva ZFP Vladimír Poliak slibuje svým makléřům, že je firma připravena převzít závazky ve věci storna provizí, ke kterým vyzvala AXA.

CHCEME 80 MILIONŮ
V současné době je celý spor ve fázi, kdy se obě firmy vzájemně obviňují. AXA tvrdí, že ZFP vytunelovala speciální účet, kam jí tehdejší Winterthur posílal provize a ze kterého měla platit jednotlivé makléře. Jenže ti žádné peníze kvůli nejasnému systému odměňování v ZFP nikdy nedostali.

ZFP zase nařkla firmu AXA z neférového obchodního jednání. ZFP dokonce podala několik žalob. Například žalobu na ochranu dobré pověsti. Kromě toho se ZFP u soudu domáhá zrušení dohody o stornu provizí. Tedy té části smlouvy, která umožňuje firmě AXA požadovat nazpět provize za klienty, jež ZFP přivedla do Aegonu.

Náhrady, které v těchto žalobách požaduje po pojišťovně AXA, činí téměř 80 milionů slovenských korun. Celou kauzu rozhodne až soud. Jisté je zatím jen to, že se Aegon může radovat. Díky této kauze pojišťovna získala slušný počet nových klientů.

Článek vyšel v týdeníku Euro č. 17/2008.