Odpověď na téma: ING – životní pojištění Smart

#1360
vas.fporadce@gmail.com
Host

Dobrý den,

v tomto případě nedošlo k žádnemu pochybení ze strany společnosti ING a bylo by tomu tak jakéhokoliv životního pojištění. K pochybení došlo na straně poradce který s Vámy tuto pojistnou smlouvu uzavřel a to tím že Vás neinformoval o poplatkové struktuře životního pojištění. Musíte brát v úvahu to že tento druh pojistné smlouvy je dlouhodobý produkt navržený k získání většího výnosu po delší dobu a také že za vedením takovéto smlouvy stojí nějaké poplatky a samozdřejmě platíte i provizi poradce. A toto vše je nakumulováno do prvních dvou let platnosti pojistné smlouvy aby se po dvou letech maximálně zhodnocovali Vámi vložené prostředky a nebyl jste  tratný na poplatcích po celou dobu platnosti pojistné smlouvy. Samozdřejmě toto Vám měl říct poradce který Vám tuto smlouvu uzavíral. V praxy to vypadá tak že první dva roky máte na smlouvě v podstatě jen část Vámi vložených prostředků které se postupně 3,4,5 atd. rok dorovnávájí a v průměru (dle růstu a poklesu investicí) je Vás vklad vs. prostředky na smlouvě dorovnán mezi 4-6 rokem platnosti smlouvy a poté už jen narůstají. Samozdřejmě je nutno brát v potaz i to že v době kdy jste o odkup požádal nemusela být odkupní hodnota podílových jednotek na vzestupu, ale mohla být v poklesu či stagnovat na menší hodnotě a to samozdřejmě ovlivnilo cenu odkupu + odečet 15% daně a samozdřejmě záleží zda ING nemá i poplatek za předčasné vypovězení smlouvy což Vám nejsem v tuto chvíli schopen zodpovědět.