Diskuzní fórum / Poradna

Odpovědět: Zrušení životka Dynamik u České pojišťovny

Pojištění.cz Fóra Pojištění Životní pojištění Zrušení životka Dynamik u České pojišťovny Odpovědět: Zrušení životka Dynamik u České pojišťovny

#563 Odpověď

Tomáš Podlesný

Dobrý den paní Karlo,
Upřesním tedy moji předchozí odpověď. Při zrušení smlouvy a převodu do jiné pojišťovny hovoříme o odbytném. Při zrušení smlouvy a převodu do stejného typu pojištění v rámci pojišťovny hovoříme o převodu kapitálové hodnoty. Máte pravdu v tom, že odbytné musí být převáděno rovnou na novou smlouvu bez účasti klientova účtu. Máte také pravdu, že rozdíl mezi KH a odbytným může být velmi rozdílný. Co už však neuvádíte je doba trvání smlouvy. Pokud je smlouva "mladá" je zde rozdíl v kapitálové hodnotě a obdytném obrovský. Pokud je však smlouva "stará" a je placeno v malých částkách, rozdíl není až zas tak velký. Je také zarážející v rozdílném řešení této situace na různých pobočkách FÚ. Jedni nutí dodanit, druzí nikoliv. Co pobočka, to jiný názor (zkušenost z praxe a z praxe klientů). Bohužel zákon týkající se tohoto problému je napsán velmi obecně a má mezery.

Velký rozdíl je také ve "finančním poradci" a finančním poradci. Je to jen o lidech a Vy jste bohužel zažila tu horší variantu. Pokud budeme řešit třeba majetkové pojištění a obejdete si pobočky několika pojišťoven, klidně a s čistým svědomím si můžu dovolit tvrdit, že makléř Vám dokáže nabídnout ještě mnohem nižší cenu za úplně stejných podmínek jako na pobočce konkrétní pojišťovny. Vy jako jedinec nejste pro pojišťovnu tak "zajímavý kousek" a nemá proto důvod Vám dávat nějakou výraznou slevu. (pokud ovšem nemáte všechny své smlouvy jen u jedné pojišťovny).
Pokud se bavíme o pojištění občanských rizik (životní, úrazové, atd.) je zde také obrovský rozdíl. Pracovníkovi na přepážce je úpně jedno, zda-li budete mít smlouvu za 200Kč/měsíc nebo 1500Kč/měsíc. On si pouze napíše čárku za produkci a tím to pro něho končí. O správném nastavení smlouvy se nedá hovořit. Pochybuji, že budete na pobočce před dalšími čekajícími v řadě za Vámi povídat o svých případných nezajištěných dluzích (třeba auto na úvěr bez havarijního pojištění), které je nutno zajistit a také o Vašich příjmech a majetkových poměrech, které jsou nutnou součástí takového návrhu pojištění. A také každý pracovník na pobočce kterékoliv pojišťovny Vám bude tvrdit, že jím nabízené pojištění je nejlepší a nemá konkurenci. Když pak vidím ty smlouvy (rizika společně na smlouvě se spořením) + míru podpojištění 🙁 a spočítám o kolik peněz by tak klient takto nastavenou smlouvou přišel, docela rád bych Vám přál slyšet reakce jednotlivých klientů na pracovníky poboček pojišťoven.

Je ovšem to chleba o dvou kůrkách a jak jsem již psal výše, Vy jste bohužel okusila tu horší.

Přeji Vám příjemný den.

test