Cestovní pojištění ONLINE

Cestování letadlem – zpoždění či zrušení letu

Pokud cestujete letadlem, je běžné, že dojde k menšímu či většímu zpoždění. Pokud je však takové zpoždění již příliš dlouhé nebo dojde dokonce ke zrušení letu, může nastat mnoho nepříjemností a mohou se zkomplikovat vaše další plány.

Co dělat, kdy taková situace nastane, a jaké máte nároky na kompenzace? Podrobně probereme v následujícím textu:

  1. Zkontrolujte si platnost cestovního pojištění, popř. jej prodlužte
  2. Žádejte o náhradu nutných nákladů pojišťovnu
  3. Žádejte o kompenzace leteckou společnost nebo cestovní kancelář

Cestovní pojištění

Pokud nastanou komplikace při vaší cestě zpět do ČR, může se stát, že přetáhnete dny, na které máte uzavřené cestovní pojištění.

Pokud uvíznete v místě pobytu nebo na cestě zpět do ČR z důvodů stávky dopravce, teroristického činu nebo živelních katastrof, většina pojišťoven automaticky cestovní pojištění prodlouží na dobu nutnou pro návrat a nepožaduje za to zaplatit další pojistné. Zkontrolujte si však pojistné podmínky vaší konkrétní pojišťovny.

Jestliže je důvod jiný – např. technická porucha letadla, jiné problémy dopravce, nepřízeň počasí – pak si musíte pojištění pohlídat sami, popř. si cestovní pojištění co nejdříve prodloužit. V této situaci pojišťovny akceptují uzavření nového pojištění, které navazuje na vaše předchozí, přestože se nacházíte v zahraničí (obvykle musí být uzavřeno před opuštěním ČR).

U nás si cestovní pojištění sjednáte snadno on-line i např. přes mobilní telefon na letišti.

Úhrada nutných nákladů z cestovního pojištění

Pokud uvíznete na letišti nebo je váš let zrušen a cestujete s cestovní kanceláří, musí se o vás  postarat především vaše cestovní kancelář. Měla by vám zajistit občerstvení, zajistit náhradní let či dokonce poskytnout ubytování, pokud se odlet hodně opozdí.

Pokud letíte bez cestovní kanceláře, můžete v některých případech získat částečné kompenzace díky cestovnímu pojištění. Musíte však mít sjednané takové cestovní pojištění, které to nabízí.

Pojišťovny obvykle hradí nutné náklady, které vzniknou v důsledku zpoždění zavazadel o více než 6 hodin nebo které vzniknou v důsledku zpoždění odletu o 6 hodin a více. Zahrnuje zároveň úhradu nákladů v důsledku zrušení odletu, kdy doba poskytnutí náhradní dopravy přesáhla 6 hodin.

V takovém případě máte obvykle nárok na proplacení základního občerstvení, hygienických potřeb a nákladů na náhradní dopravu, jež jste museli vynaložit při cestě na náhradní spoj. Zkontrolujte si vámi uzavřené pojištění a jeho podmínky, co je přesně součástí.

Toto se však nevztahuje na případ, kdy víte předem, že se let zpozdí nebo je zrušen, a tak se ani nedostavíte na letiště. Je to určeno pro případy, kdy kvůli problémům uvíznete na letišti a jste nuceni si koupit nutné občerstvení, hygienické potřeby či oblečení. Pojištění vám neuhradí např. náhradní ubytování či jakékoliv další náklady nebo dokonce škody, které vám to způsobí.

Kompenzace od letecké společnosti

V celé Evropské unii platí nařízení, podle kterého mají klienti leteckých společností nárok na odškodnění v případě komplikací během letecké přepravy. Výše možné kompenzace závisí na době zpoždění či čekání na další cestu a na dopravované vzdálenosti.

  • zpoždění letu 3 hodiny a více – kompenzace 250 až 600 EUR
  • zrušení letu – kompenzace 125 až 600 EUR
  • zmeškání navazujícího letu – až 600 EUR (platí pro lety pod jednou rezervací, nikoliv samostatně kupované)
  • odepření nástupu (např. pokud při plné obsazenosti letadla) – při zpoždění 3 a více hodin kompenzace 250 až 600 EUR
  • zpoždění, ztráta či poškození zavazadla – kompenzace nutných nákladů až do výše 1220 EUR

Uvedené platí pro lety v rámci EU, z EU kamkoliv do světa nebo kdekoliv, pokud letíte s leteckou společností se sídlem v EU. Podobné regulace také platí v USA i jinde na světě.

Existuje mnoho českých společností, které pomáhají s vymáháním těchto kompenzací a na základě plné moci od vás provedou všechny potřebné právní úkony. Pokud potřebujete s konkrétním případem pomoci, obraťte se na nás přes kontaktní formulář.

U nás je sjednání skutečně 100% on-line. Vyplníte údaje, zaplatíte, obdržíte dokumenty e-mailem (pojistnou smlouvu a kartičky pojištěných) a hotovo. Nebudeme vás obtěžovat po telefonu či vyplňovat s vámi smlouvu ručně, žádné chození na pobočku, žádné podepisování papírových dokumentů.