Články

Pohádky podvodníků pro pojišťovny

19.1. 2018 Žádné komentáře Zajímavosti

Závodník do kopce a z kopce

Klient oznámil poškození auta. Večer jej zaparkoval a bylo v pořádku, ráno už ale na sobě mělo šrám od jiného vozidla. S tímto banálním typem škody se vypořádává pojišťovna každý den mnohokrát. Tady se však likvidátorovi zdálo, že se poničený vůz nepotkal s jiným autem, ale spíš se svodidlem. Následoval výstup nehody z počítačové simulace a zjištění, že majitel auta má zálibu v rychlé jízdě a adrenalinových sportech. Detektivové se pustili do mravenčí práce, na jejímž konci byly důkazy o tom, že se pojištěný se svým vozidlem zúčastnil amatérských závodů do vrchu, při kterých auto poškodil, a protože velmi dobře věděl, že šrámy ze závodů jeho havarijní pojistka nekryje, vymyslel si příhodu o bouračce na parkovišti.

Pohádka o psovi a kočce s tabletem

Při venčení psa jsem měl pojistnou událost na tabletu,“ tak popsal pojišťovně příčinu škody jeden muž z Královéhradeckého kraje. A hned ji ještě rozměnil za drobné. Jeho soused přijížděl domů z předvánočních nákupů zrovna ve chvíli, kdy byl se svým psem na procházce. Nabídl se, že mu pomůže věci z vozu vynést a když držel v ruce tablet, který sloužil pro navigaci, přišla souseda přivítat jeho kočka. Ta ale bohužel zaujala především venčeného psa, ten po ní vystartoval, jeho majitel ztratil balanc a tablet mu vypadl na zem.

Na fotografii zničeného tabletu však detektiva pojišťovny zaujalo jiné datum, než to, které uvedl jeho majitel jako den nešťastné shody událostí. Tímto drobným detailem odstartoval sérii důkazů, pod jejichž tíhou následovalo i přiznání. Displej už měl přístroj poškozený neopatrným zacházením delší dobu a příběh se sousedem, psem a kočkou, zasazený do předvánočního období, mu měl z pojistky zaplatit jeho opravu.

Egypt je na míle daleko

Případ pokusu o hromadný podvod v cestovním pojištění. Zdravotnické zařízení v jedné velké egyptské destinaci ve spolupráci s místními lékaři a „turisty“, kteří sjednali cestovní pojištění, „léčilo“ neuvěřitelně vysoký počet klientů se zažívacími problémy. Počet ošetření se velmi nápadně vymykal směrem vzhůru a doklady byly vzácně shodné. Celková hodnota po sečtení všech požadavků na „náhradu nákladů“ činila více než milion korun. V podstatě se jednalo o poměrně banální a naivní pokus, komplikovaný jen vzdálenou destinací a nepříliš pružnou spoluprací na egyptské straně.

Co takhle milion

Klient uplatnil nárok na náhradu výdajů za léčení v západoafrické Guinei. Podle dokumentace se jednalo o závažné onemocnění, kdy ošetřování a medikace byly doloženy ve výši asi 300.000 korun. Pověřeným posudkovým odborníkům pojišťovny se ale předložené podklady nezdály a následným šetřením zjistili, že jsou padělané a údaje na nich uvedené neexistují. Klient příliš spoléhal na to, že jde o exotickou vzdálenou destinaci a že pro pojišťovnu bude nemožné si fakta ověřit. Proto neváhal uplatnit totožný nárok hned u několika pojistitelů současně, takže jeho celkové obohacení by bývalo šplhalo v případě úspěchu nad milion korun.

Články vybrány ze zpráv od Allianz a Uniqa pojišťovny