Odpověď na téma: IZP Axa Comfort Exclusive

#894
Tomáš Podlesný
Host

Vážený pane Jedličko,
děkuji za Vaše hodnocení mojí finanční gramotnosti, které mne docela pobavilo. Ale děkuji, už vím jak na tom jsem – co nejdříve ukončím spolupráci s mateřskou firmou, zruším registraci u ČNB a půjdu na "pracák"… 🙂

Po přečtení Vašeho příspěvku jsem nabyl dojmu, že "kopete" za Partners, i z toho důvodu bráníte, sice velmi neutrálně, finančně-poradenské společnosti fungující na principu MLM. Neříkám, že jsou tyto firmy špatné, je to přece jenom o jednotlivcích, z mého pohledu se mi však příčí živit armádu "manažerů" a "garantů" nad sebou, kteří jen hrabou zisk z práce odvedené mojí osobou formou přerozdělování provizí. To se potom rozdělují granty na zřizování nových poboček, firemní "odměnové" dovolené a prostředky k částečnému pokrytí nákladů na provoz těchto poboček jedna báseň…

Ad. rovné provize – pro mne je úplně jedno, zda-li za smlouvu dostanu 80% nebo 160%. Hlavní a důležité je vyhovět potřebám a požadavkům klienta, což se rovná = spokojený klient = výhled dalších obchodů do budoucna a neskrývat se jen za naučenou frází o rovných provizích. Rozhodně to nic nevypovídá o kvalitě zajištění rizik klienta pomocí smlouvy této nebo další pojišťovny, protože každá pojišťovna má jiné pojistné podmínky smlouvy. To co sedí jednomu člověku u této pojišťovny nemusí na 100% sedět jinému. Jakou má také klient jistotu, že jste jen tak netřelil od boku a nesjednal mu tu nejdražší variantu zajištění rizik a uměle si tak nezvýšil Vaše provize, protože máte sjednocenou výši provizí všech pojišťoven? Řekl bych že žádnou. Proto bych s větou o rovných provizích byl opatrný – nevypovídá to vůbec o ničem.

Ad. alokace do fondů – moje odpověď paní Alici byla k součastnému stavu nikoliv do vzdálené budoucnosti a míněna byla také aktivní správa klientova portfolia a ne jen o způsob "nastav a do konce trvání smlouvy zapomeň". Za Vašeho působení v Partners jste během školení dozajista získal přístup ke zdrojům odkazujícím na výkonnosti jednotlivých fondů a určitě si dokážete najít stav akciových vs. dluhopisových fondů za posledních pár měsíců. Dále bych doporučoval četbu makroekonomických dat a také převážně principů chování trhu následkem různých scénářů a ne jen papouškovat lektora ze školení. Nebo dokážete před klientem obhájit dočasný propad hodnoty portfolia i o 30%? Dynamickou alokací investovaných prostředků a pasivní formou správy si k tomuto stavu jen nahráváte. Opravdu to není o tom, jen tam něco nastavit a doufat ať za 15 let je zisk. Takhle jednoduše už to bohužel nefunguje a klienti nejsou ovce.

Ad. IŽP a vhodnější forma spoření – ano, je pravdou, že tahle forma spoření (IŽP) není zrovna k ukládání prostředků na stáří nejvhodnější. Klientce jsem také psal, že je rozhodnutí plně na ní jestli v této formě pokračovat s omezenými možnostmi, ale zaplacenými vstupními poplatky nebo smlouvu zrušit a příjmout tak ztrátu. Mnohem lépe se spoří formou investic do podílových fondů, které nabízejí možnost mnohem vyšších výnosů (odpadá nutnost dělit se s pojišťovnou o část výnosů). Konkrétně jste to ale v reakci nesdělil. Proč asi?

Přeji Vám příjemný den.