Odpověď na téma: Jak fungují finanční poradci

#699
Tomáš Podlesný
Host

Dobrý den,
plně se ztotožňuji s Vašim názorem a skutečností, že stav pojistného trhu je přesně takový. Nicméně dovolil bych si nesouhlasit s názorem, že na kamenné pobočce pojišťovny máte vždy záruku kvalitní práce. Osobně jsem byl svědkem údálosti, kdy bylo na pobočce nejmenované největší banky v ČR 😉 sjednáváno životní pojištění a to způsobem takovým, který se podobal spíše prodeji rohlíků a salámu v krámku na náměstí. V podstatě tomuto nešťastníkovi bylo sice sjednáno pojištění, které ovšem v žádném případě nebylo adekvátní jeho požadavkům a situaci. Byla mu pouze prodána smlouva, nikoliv řešení. To mne utvrdilo v přesvědčení, že ani na kamenné pobočce není vše na 100%. Váš názor že většina "finančních poradců" pracuje ve společnosti max. 3 měsíce, kdy stačí udělat více škod než užitku je sice správná, nicméně za kvalitu těchto "poradců" jsou zodpovědné firmy, které měsíčně vyprodukují 100-300 takovýchto "naháněčů" s jepičí profesní životností. Nehledal bych tedy problém u těchto jedinců, kteří byli jen "zneužiti" manažerem a v podstatě ani neměli šanci na dlouhodobý úspěch, ale hledal bych ho spíše v přístupu jejich mateřských firem, kterým rozhodně nejde o blaho a prospěch klientů, jde jim pouze o vlastní zisk. Jde o kvantitu nikoliv o kvalitu. Finanční poradenství není zadarmo a nikdy zadarmo ani nebylo, pouze byla tato skutečnost záměrně podsouvána jako bezplatná, i když v konečné fázi klient zaplatil úplně všem jen ani o tom nevěděl. Osobně bych byl pro model, který je platný na Slovensku a to takový, že pokud chcete využít služeb makléře, je nutno tomuto člověku platit stejným způsobem jako třeba právníkovi. S tím je také spojená výplata provizí, která je nyní vyplacena ihned a nikoliv postupně během 2-3 let jak by ve skutečnosti měla. Toto bohužel zatím není možné u nás, protože regulace pojistného trhu není ani zdaleka tak přísná jako tam.

A to donutí k zamyšlení, nepletu-li se? 😉

Přeji příjemný den.